Oferta Sklepu REMSPORT: Pierwszy na świecie wysokofluorowy, smar z dodatkiem zjonizowanego metalu i GAL, produkt japońskiej firmy GALLIUM, jest to model Metallic ION Dry Block (numer katalogowy GS5002), w kostce o wadze 50g. Smar zapakowany w plastikowe, oznaczone i zamykane pudełko.
PAMIĘTAJ - KTO SMARUJE TEN JEDZIE

Hydrocarbonowe smary z wysoką zawartością fluoru, zapewniają efekt przyśpieszenia w połączeniu z możliwością zastosowania do szerokiego przekroju temperatur. Dodatkowo są relatywnie trwałe i odporne na ścieranie oraz zwiększają odporność ślizgu na przenikanie brudu. Stanowią idealną bazę pod smary 100% fluoro lub jako samodzielne smary treningowo-zjazdowe.
Smar Metallic ION Dry Block GALLIUM to wysokofluorowy (HF - High Fluor) smar do stosowania na gorąco podczas smarowania nart zjazdowych, nart biegowych i desek snowboardowych, zalecany jako podkład pod smary czysto fluorowe, na każdy rodzaj śniegu, stosowany w zakresie temperatur powietrza od -3 C do -10 C. Wyjątkowo odporny na ścieranie i nie łapie brudu.
Jako wosk parafinowy zachowuje się tak samo jak smary 100% fluorowe w proszku. Może być również stosowany jako baza pod proszek fluorowy (powder). Ale co najważniejsze seria smarów wysokofluorowych Metallic ION zawiera dodatek w postaci GAL-u, a jakie mamy z tego korzyści:
Gal jest rzadkim metalem, który ma 5 znakomitych właściwości. - Po pierwsze, ma bardzo niską temperaturę topnienia, która wynosi 29,78 C więc nie trzeba stosować wysokich temperatur żelazka.
- Po drugie, jest bardzo małą cząsteczką, więc jego przyczepność do ślizgu jest duża i nie łatwo go zetrzeć podczas jazdy na nartach lub snowboardzie.
- Po trzecie, ma bardzo dobre właściwości hydrofobowe (nie reaguje z cząsteczkami wody i dlatego jest bardzo odporny na działanie wody).
- Po czwarte, z uwagi na swoje właściwości zmniejsza ilość energii elektrostatycznej między śniegiem, a ślizgiem (dlatego eliminuje gromadzenie i przyczepianie się kurzu).
- Po piąte gdy temperatura staje się niższa, to smar staje się twardszy. Z tego powodu ilość tarcia między śniegiem, a ślizgiem zmniejsza się (jest odporniejszy na wycieranie).
ZALETY SMAROWANIA ŚLIZGU SMAREM METODĄ NA GORĄCO:
- szybsza jazda (poślizg),
- większe bezpieczeństwo na stoku (ślizgi nie zacinają się),
- ochrona ślizgów przed szybszym utlenianiem się,
- ochrona ślizgów przed tarciem spowodowanym jazdą po śniegu.
Linia Metallic ION GALLIUM obejmuje następujące smary o gramaturze 50g:

Charakterystyka techniczna smaru:
Zakres temperatur: -3°C do -10°C
Waga smaru: 50g
Rodzaj smaru: High Fluor
Dodatek w smarze: Fluor/Gal/ION
Typ smaru: Racing
Postać smaru: Kostka
Temperatura żelazka: 130°C